Consumo de grãos integrais podem reduzir risco de inflamações 
 
  Mensagem #543 
  
 
 From: Cláudio Lima 
 
Olá amigos,      cada dia que passa, estou cada vez mais convencido que a alimentação que o ETERNO nos presenteou é superior a qualquer pseudoalimentos...veja o que estou querendo dizer!!!     "Olhem! Eu dou a vocês todas as ervas que dão semente e árvores frutíferas para alimento. E dou todo capim e toda erva aos animais e às aves para alimento deles.”  Gn. 1:29  Consumo de grãos integrais podem reduzir risco de inflamações  

O consumo de grãos integrais pode estar ligado à redução do risco de condições inflamatórias, como artrite, asma e problemas cardiovasculares, de acordo com novo estudo da Universidade de Minnesota, nos Estados Unidos. Os cientistas descobriram que, entre quase 42 mil mulheres na pós-menopausa, aquelas que comiam, semanalmente, onze porções ou mais de grão integrais, como farinha de aveia, arroz integral, cereais ricos em fibra e farelo integral, tinham um terço menor o risco de morrer de algum problema inflamatório em 15 anos de estudo. Os autores da pesquisa especulam que a proteção se dá pelas substâncias antioxidantes dos grãos, que protegem as células contra os danos da inflamação crônica. 


Whole-grain consumption is associated with a reduced risk of noncardiovascular, noncancer death attributed to inflammatory diseases in the Iowa Women's Health Study 
                1,2,3,4David R Jacobs, Jr, Lene Frost Andersen and Rune Blomhoff 1 From the Department of Nutrition, Institute of Basic Medical Sciences, University of Oslo, Oslo, Norway (DRJ, LFA, and RB); the Division of Epidemiology and Community Health, School of Public Health, University of Minnesota, Minneapolis, MN (DRJ)  
                 
Background: It has recently been shown that oxidative stress, infection, and inflammation are predominant pathophysiologic factors for several major diseases.  
Objective: We investigated the association of whole-grain intake with death attributed to noncardiovascular, noncancer inflammatory diseases.  
Design: Postmenopausal women (n = 41 836) aged 55–69 y at baseline in 1986 were followed for 17 y. After exclusions for cardiovascular disease, cancer, diabetes, colitis, and liver cirrhosis at baseline, 27 312 participants remained, of whom 5552 died during the 17 y. A proportional hazards regression model was adjusted for age, smoking, adiposity, education, physical activity, and other dietary factors.  
Results: Inflammation-related death was inversely associated with whole-grain intake. Compared with the hazard ratios in women who rarely or never ate whole-grain foods, the hazard ratio was 0.69 (95% CI: 0.57, 0.83) for those who consumed 4–7 servings/wk, 0.79 (0.66, 0.95) for 7.5–10.5 servings/wk, 0.64 (0.53, 0.79) for 11–18.5 servings/wk, and 0.66 (0.54, 0.81) for ?19 servings/wk (P for trend = 0.01). Previously reported inverse associations of whole-grain intake with total and coronary heart disease mortality persisted after 17 y of follow-up.  
Conclusions: The reduction in inflammatory mortality associated with habitual whole-grain intake was larger than that previously reported for coronary heart disease and diabetes. Because a variety of phytochemicals are found in whole grains that may directly or indirectly inhibit oxidative stress, and because oxidative stress is an inevitable consequence of inflammation, we suggest that oxidative stress reduction by constituents of whole grain is a likely mechanism for the protective effect.  
Key Words: Whole-grain foods • carbohydrate • fiber • inflammation 
Link: http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/85/6/1606 
 
 
 
Copyright © 2007 Yahoo! do Brasil Internet Ltda. Todos os direitos reservados.